Koncert – jak zainteresować potencjalnego uczestnika wydarzeniem?

    Liczba wydarzeń kulturalnych organizowanych w Polsce i za granicą z roku na rok wzrasta. Pandemia COVID-19 wymusiła organizację wielu koncertów w trybie online. Z wolna wraca jednak możliwość organizacji koncertów w trybie stacjonarnym.

    Fani konkretnych artystów najchętniej wybiorą się na koncert właśnie tego konkretnego twórcy. Jest to wiec grupa, której nie trzeba szczególnie aktywizować. Z reguły samodzielnie i dość regularnie wyszukują informacje na temat tego, gdzie ich idol gra koncert. Organizatora powinna zainteresować również grupa osób, która nie zna jeszcze danej gwiazdy, jedynie o niej słyszała lub np. słucha jej utworów incydentalnie.

    Przygotowując opis koncertu, warto brać pod uwagę profil potencjalnego uczestnika tego typu eventu.

    Wydarzenie muzyczne, będące wydarzeniem kulturalnym i przejawem turystyki eventowej, powinno być tak przedstawione, żeby potencjalny uczestnik koncertu dostrzegł wieloraką dla siebie korzyść z udziału w nim. Wyjazd na koncert ma najczęściej charakter podróży krótkoterminowej, nienastawionej na zwiedzanie miejscowości, w której organizowany jest koncert. Ważny jest opis możliwości zakwaterowania (jeżeli koncert jest wydarzeniem kilkudniowym) w okolicznych hotelach, hostelach itp., czy dojazdu na koncert. Warto też wziąć pod uwagę, że na koncert wybierają się zwykle grupy kilkuosobowe, a nie kilkunastoosobowe, a sami uczestnicy w trakcie wydarzenia będą chcieli uzewnętrznić swoje emocje, i z pewnością nawiązać nowe znajomości.

    Jeżeli myślimy o uczestniku danego wydarzenia jako o kimś, kogo nie tylko chcemy zainteresować konkretnym wydarzeniem, ale także kogo widzimy jako osobę zaciekawioną twórczością danego artysty w dłużej perspektywie, warto podejmować działania ukierunkowane na wzmocnienie więzi między uczestnikiem i danym wykonawcą. Dobrym rozwiązaniem może być np. umożliwienie odwiedzenia zaraz po koncercie miejsc związanych z ulubionym artystą (np. studio nagraniowe, miejsce kręcenia teledysków).

    Każde wydarzenie będące koncertem (szczególnie wydarzeniem dużym i kilkudniowym) powinno mieć swoją stronę internetową. Zaraz po samych artystach dla potencjalnego uczestnika kluczowa jest cena udziału w koncercie. Bilety dobrze podzielić i opisać wg kategorii, np. bilet jednodniowy, bilet weekendowy, karnet (zwykły, VIP). Wydarzenie powinno być zaprezentowane również w mediach społecznościowych.

    Jeżeli to możliwe, sporo miejsca na stronie internetowej koncertu powinniśmy poświęcić na prezentację relacji z poprzednich edycji koncertu: dodać filmy, zdjęcia, opisać atrakcje ubiegłoroczne i aktualne. Dobrze wskazać, jakie innowacje wprowadzono w odniesieniu do minionych edycji koncertu – wzbudzi to z pewnością zainteresowanie także tych uczestników koncertów, którzy odwiedzili event rok czy dwa lata temu. Warto umożliwić zainteresowanym wydarzeniem zapisanie się do newslettera – potencjalny uczestnik koncertu będzie miał pewność, że żadna ważna informacja związana z wydarzeniem go nie ominie. Inne sekcje, które należałoby wziąć pod uwagę, to: najczęściej zadawane pytania, materiały prasowe dla mediów, informacje dla sponsorów i informacje o sponsorach. Sama strona powinna być wielojęzyczna.

    Po stworzeniu strony WWW kolejnym krokiem jest promocja. Informacja o koncercie powinna zostać dodana do serwisów internetowych promujących wydarzenia typu koncert, a informacja o sprzedaży biletów do serwisów, których działalność bazuje właśnie na sprzedaży biletów na koncert. Trzeba pamiętać o tym, że informacje o koncercie widniejące na stronie internetowej wydarzenia muszą być zgodne z tymi prezentowanymi w innych serwisach, co sprzyja spójności przekazu.

     

    Źródło zdjęcia: pixabay.com.

    Wyszukaj wydarzenie