Szkolenia – jakich szkoleń szukają uczestnicy?

    Ilu ludzi, tyle potrzeb. W dobie pandemii i galopującej inflacji Polacy jednak nie wyhamowali w sferze samodoskonalenia. Zresztą nie każdy, nawet jeżeli być może miałby taką ochotę, może zrezygnować z konieczności udziału w jakiejś formie szkolenia.

    Cena – słowo kluczowe

    Jednym z głównych ograniczeń udziału w szkoleniu jest często cena. Na rynku są dostępne szkolenia, w przypadku których koszt udziału wynosi kilkadziesiąt złotych, ale są też takie, które kosztują kilka czy kilkanaście tysięcy złotych. Cena powinna być w opisie szkolenia wyeksponowana, najlepiej w sekcji prezentującej zajawkę szkolenia (bez konieczności rozwijania informacji szczegółowych na temat szkolenia).

    Szkolenia darmowe (bezpłatne) lub z dofinansowaniem

    Skoro organizator jakiegoś szkolenia oferuje je bezpłatnie, nie oznacza to, że jest ono pod kątem jakościowym gorsze od szkolenia płatnego. Z jakichś względów szkolenie takie po prostu jest nieodpłatne (a sam organizator nie musi informować, dlaczego dany kurs czy szkolenie organizuje w takiej, a nie innej formie). Uczestnik ma jednak prawo oczekiwać, że jakość tego szkolenia będzie na takim samym poziomie, jak szkolenia odpłatnego. Dotyczy to tak etapu pozyskania uczestnika szkolenia (np. formularz rejestracji udziału w szkoleniu), fazy realizacji (komunikacja przed i po szkoleniu, osoby trenerów), etapu po szkoleniu.

    Boom na webinary

    Wzrost zainteresowania szkoleniami w wersji online (a więc prowadzonymi przez internet) stał się szczególnie widoczny po wybuchu pandemii COVID-19. Wielu trenerów, którzy do tej pory pracowali tylko na sali (stacjonarnie), musiało przyzwyczaić się do prowadzenia e-szkoleń i nierzadko kilkunastogodzinnego mówienia do kamery. Zarówno szkolenie w trybie stacjonarnym, jak i online ma swoje zalety i wady. Wśród kluczowych walorów tego drugiego wymienić należy np. często niższy koszt udziału w samym szkoleniu, oszczędność czasu. Z kolei mankamenty to z pewnością czasami okrojony program szkolenia (np. w części warsztatowej, która wymaga realizacji w trybie stacjonarnym), brak interakcji typowej dla grupy szkoleniowej na sali (nawiązywanie kontaktów, zainicjowanie aktywnej dyskusji, wymiana doświadczeń).

     

    Źródło: pixabay.com.

    Wyszukaj wydarzenie