
Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Powiada się, że człowiek najlepiej uczy się na doświadczeniu własnym i cudzym, ale wiedza teoretyczna też jest potrzebna. Poza tym książki, które wymieniono w tym poście, w wielu wypadkach przedstawiają praktyczne studia przypadków, pokazujące, jak rozwiązywać rozliczne problemy na etapie planowania, organizacji i przeprowadzenia wydarzeń małych, jak i tych na skalę masową.

Event management, Amoley Publishing 2021
Autor: Thomas Reid

Event Manager: Over more than 20 years of successful meetings, some tips to learn the convention management in five days, Lightning Source Inc 2020
Autor: Liccardo Daniela

Wpływ eventów korporacyjnych na wzrosty sprzedażowe
Autor: Daria Sikora
Źródło: Renata Oczkowska, Renata Seweryn (red.), Knowledge – Economy – Society. Challenges and Dilemmas of the Changing Economy, Cracow University of Economics Faculty of Management Foundation of the Cracow University of Economics, Cracow 2018, s. 129–133.
Tematyka rozdziału:
- Pojęcie i cel organizacji eventu korporacyjnego
- Spotkania biznesowe
- Wpływ eventów korporacyjnych na otoczenie
- Ryzyka związane z eventami korporacyjnymi

Event Marketing, Bocconi University Press 2018
Autor: Diego Rinallo
Tematyka książki:
- Wydarzenia i komunikacja biznesowa
- Zarządzanie wydarzeniem
- Wydarzenie narzędziem komunikacji
- Specjaliści do spraw marketingu wydarzeń
- Wydarzenia w aspekcie kulturowym Typologia wydarzeń biznesowychRola wydarzeń w marketingu miejsc

Events Management: An International Approach, SAGE 2016
Autorzy: Nicole Ferdinand, Paul Kitchin
Tematyka książki:
- Zarządzanie wydarzeniami międzynarodowymi w teorii i praktyce (w tym: projektowanie eventu, budowanie zespołu wydarzenia, marketing wydarzeń, finansowanie eventów, ryzyko zarządzania eventem, ewaluacja wydarzeń)
- Media społecznościowe w marketingu wydarzeń
- Program wydarzenia
- Turystyka imprezowa
- Przyszłość i perspektywy rozwoju rynku wydarzeń międzynarodowych

Event Marketing. Podstawy teoretyczne i rozwiązania praktyczne, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Katowice 2016
Autor: Krzysztof Cieślikowski
Tematyka książki:
- Miejsce wydarzeń w zarządzaniu marketingowym
- Rynek wydarzeń w ujęciu strukturalnym
- Wydarzenia sportowe vs marketing wewnętrzny
- Wydarzenia biznesowe vs marketing zewnętrzny

Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin 2016
Autorzy: Piotr i Magdalena Jaworowicz
Tematyka książki:
- Zintegrowana komunikacja marketingowa
- Event marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej
- Branża wydarzeń w Polsce

Managing Content Product and Motivation in Meetings and Events Industry, Akademia Finansów i Biznesu Vistula 2015
Autor: Krzysztof Celuch
Tematyka książki
- Branża spotkań i wydarzeń vs turystyka
- Zarządzanie spotkaniami strategicznymi i wydarzeniami

Handbook Event Market China, De Gruyter 2015
Redakcja: Helmut Schwägermann, Peter Mayer and Yi Ding
Tematyka książki:
- Rynek wydarzeń w Chinach
- Sektor wystawienniczy i spotkań
- Potencjał turystyczny w kontekście marketingu wydarzeń
- Internacjonalizacja organizatorów targów
- Zarządzanie w chińskiej branży eventowej
- Standardy spotkań

Event-Marketing in Sport und Kultur: Konzepte – Fallbeispiele – Trends, Schmidt, Erich; Edycja 1., 9 kwietnia 2015
Autorzy: Gerd Nufer, André Bühler
Tematyka książki:
- Zagadnienia wprowadzające do komunikacji marketingowej
- Podstawy marketingu wydarzeń
- Planowanie marketingu wydarzeń
- Marketing wydarzeń w praktyce
- Integracja marketingu wydarzeń z polityką komunikacyjną
- Efekty zastosowania marketingu wydarzeń
- Monitoring i kontrola marketingu wydarzeń
- Trendy w event marketingu

Toolbox – innowacyjne podejście do projektowania spotkań
Autor: Maarten Vanneste
Tłumaczenie: Dominika Fudała
Źródło: Adam Grzegorczyk, Janusz Majewski, Sławomir Wróblewski (red.), Innowacje w przemyśle spotkań, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2014, s. 145–160.
Tematyka rozdziału:
- Narzędzia planowania spotkań
- Zarządzanie konferencjami i eventami
- Toolbox
- Architektura spotkań

Marketing Your Event Planning Business: A Creative Approach to Gaining the Competitive Edge, John Wiley & Sons, Inc. 2013
Autor: Judy Allen
Tematyka książki:
- Reputacja, talent, wiedza w marketingu wydarzeń
- Zarządzanie wydarzeniami
- Wydarzenia niszowe
- Pozyskanie i utrzymanie odbiorców wydarzeń
- Przykładowe koncepcje wydarzeń

Event Marketing. How to Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions, John Wiley & Sons, 2012
Autor: Chris Preston
Tematyka książki:
- Pojęcie wydarzenia i marketingu wydarzeń
- Ewolucja marketingu wydarzeń
- Marketing wydarzeń w teorii i praktyce
- Sponsoring i marketing wydarzeń vs cele
- Internetowy marketing wydarzeń
- Marketing wydarzeń w odniesieniu do imprez rozrywkowych
- Marketing wydarzeń firmowych
- Marketing stowarzyszeń, kongresów i imprez wystawienniczych
- Marketing wydarzeń w mediach społecznościowych
- Perspektywy rozwoju marketingu wydarzeń
- Studia przypadków

Psychologia eventów, 2011
Autor: Jakub B. Bączek
Tematyka książki:
- Ewolucja pojęcia eventu
- Typy eventów
- Istotne teorie z punktu widzenia zwiększenia efektywności eventów
- Procedury w ramach wydarzeń
- Budowanie zespołu
- Sukces eventu w aspekcie psychologicznym
- Animacja czasu wolnego w trakcie wydarzeń
- Praca z dziećmi w trakcie wydarzeń
Chcesz więcej informacji? Zobacz też nasze zestawienie ciekawych artykułów dotyczących organizacji eventów i zarządzania wydarzeniami.
Źródło zdjęcia w nagłówku: pixabay.com
- 2022-02-25