Książki o eventach – pozyskaj wiedzę i wykorzystaj ją, organizując własne wydarzenie

    Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Powiada się, że człowiek najlepiej uczy się na doświadczeniu własnym i cudzym, ale wiedza teoretyczna też jest potrzebna. Poza tym książki, które wymieniono w tym poście, w wielu wypadkach przedstawiają praktyczne studia przypadków, pokazujące, jak rozwiązywać rozliczne problemy na etapie planowania, organizacji i przeprowadzenia wydarzeń małych, jak i tych na skalę masową.

    Event management, Amoley Publishing 2021

    Autor: Thomas Reid

    Event Manager: Over more than 20 years of successful meetings, some tips to learn the convention management in five days, Lightning Source Inc 2020

    Autor: Liccardo Daniela

    Wpływ eventów korporacyjnych na wzrosty sprzedażowe

    Autor: Daria Sikora

    Źródło: Renata Oczkowska, Renata Seweryn (red.), Knowledge – Economy – Society. Challenges and Dilemmas of the Changing Economy, Cracow University of Economics Faculty of Management Foundation of the Cracow University of Economics, Cracow 2018, s. 129–133.

    Tematyka rozdziału:
    • Pojęcie i cel organizacji eventu korporacyjnego
    • Spotkania biznesowe
    • Wpływ eventów korporacyjnych na otoczenie
    • Ryzyka związane z eventami korporacyjnymi

    Event Marketing, Bocconi University Press 2018

    Autor: Diego Rinallo

    Tematyka książki:
    • Wydarzenia i komunikacja biznesowa
    • Zarządzanie wydarzeniem
    • Wydarzenie narzędziem komunikacji
    • Specjaliści do spraw marketingu wydarzeń
    • Wydarzenia w aspekcie kulturowym Typologia wydarzeń biznesowychRola wydarzeń w marketingu miejsc

    Events Management: An International Approach, SAGE 2016

    Autorzy: Nicole Ferdinand, Paul Kitchin

    Tematyka książki:
    • Zarządzanie wydarzeniami międzynarodowymi w teorii i praktyce (w tym: projektowanie eventu, budowanie zespołu wydarzenia, marketing wydarzeń, finansowanie eventów, ryzyko zarządzania eventem, ewaluacja wydarzeń)
    • Media społecznościowe w marketingu wydarzeń
    • Program wydarzenia
    • Turystyka imprezowa
    • Przyszłość i perspektywy rozwoju rynku wydarzeń międzynarodowych

    Event Marketing. Podstawy teoretyczne i rozwiązania praktyczne, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Katowice 2016

    Autor: Krzysztof Cieślikowski

    Tematyka książki:
    • Miejsce wydarzeń w zarządzaniu marketingowym
    • Rynek wydarzeń w ujęciu strukturalnym
    • Wydarzenia sportowe vs marketing wewnętrzny
    • Wydarzenia biznesowe vs marketing zewnętrzny

    Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin 2016

    Autorzy: Piotr i Magdalena Jaworowicz

    Tematyka książki:
    • Zintegrowana komunikacja marketingowa
    • Event marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej
    • Branża wydarzeń w Polsce

    Managing Content Product and Motivation in Meetings and Events Industry, Akademia Finansów i Biznesu Vistula 2015

    Autor: Krzysztof Celuch

    Tematyka książki
    • Branża spotkań i wydarzeń vs turystyka
    • Zarządzanie spotkaniami strategicznymi i wydarzeniami

    Handbook Event Market China, De Gruyter 2015

    Redakcja: Helmut Schwägermann, Peter Mayer and Yi Ding

    Tematyka książki:
    • Rynek wydarzeń w Chinach
    • Sektor wystawienniczy i spotkań
    • Potencjał turystyczny w kontekście marketingu wydarzeń
    • Internacjonalizacja organizatorów targów
    • Zarządzanie w chińskiej branży eventowej
    • Standardy spotkań

    Event-Marketing in Sport und Kultur: Konzepte – Fallbeispiele – Trends, Schmidt, Erich; Edycja 1., 9 kwietnia 2015

    Autorzy: Gerd Nufer, André Bühler

    Tematyka książki:
    • Zagadnienia wprowadzające do komunikacji marketingowej
    • Podstawy marketingu wydarzeń
    • Planowanie marketingu wydarzeń
    • Marketing wydarzeń w praktyce
    • Integracja marketingu wydarzeń z polityką komunikacyjną
    • Efekty zastosowania marketingu wydarzeń
    • Monitoring i kontrola marketingu wydarzeń
    • Trendy w event marketingu

    Toolbox – innowacyjne podejście do projektowania spotkań

    Autor: Maarten Vanneste

    Tłumaczenie: Dominika Fudała

    Źródło: Adam Grzegorczyk, Janusz Majewski, Sławomir Wróblewski (red.), Innowacje w przemyśle spotkań, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2014, s. 145–160.

    Tematyka rozdziału:
    • Narzędzia planowania spotkań
    • Zarządzanie konferencjami i eventami
    • Toolbox
    • Architektura spotkań

    Marketing Your Event Planning Business: A Creative Approach to Gaining the Competitive Edge, John Wiley & Sons, Inc. 2013

    Autor: Judy Allen

    Tematyka książki:
    • Reputacja, talent, wiedza w marketingu wydarzeń
    • Zarządzanie wydarzeniami
    • Wydarzenia niszowe
    • Pozyskanie i utrzymanie odbiorców wydarzeń
    • Przykładowe koncepcje wydarzeń

    Event Marketing. How to Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions, John Wiley & Sons, 2012

    Autor: Chris Preston

    Tematyka książki:
    • Pojęcie wydarzenia i marketingu wydarzeń
    • Ewolucja marketingu wydarzeń
    • Marketing wydarzeń w teorii i praktyce
    • Sponsoring i marketing wydarzeń vs cele
    • Internetowy marketing wydarzeń
    • Marketing wydarzeń w odniesieniu do imprez rozrywkowych
    • Marketing wydarzeń firmowych
    • Marketing stowarzyszeń, kongresów i imprez wystawienniczych
    • Marketing wydarzeń w mediach społecznościowych
    • Perspektywy rozwoju marketingu wydarzeń
    • Studia przypadków

    Psychologia eventów, 2011

    Autor: Jakub B. Bączek

    Tematyka książki:
    • Ewolucja pojęcia eventu
    • Typy eventów
    • Istotne teorie z punktu widzenia zwiększenia efektywności eventów
    • Procedury w ramach wydarzeń
    • Budowanie zespołu
    • Sukces eventu w aspekcie psychologicznym
    • Animacja czasu wolnego w trakcie wydarzeń
    • Praca z dziećmi w trakcie wydarzeń

    Chcesz więcej informacji? Zobacz też nasze zestawienie ciekawych artykułów dotyczących organizacji eventów i zarządzania wydarzeniami.

    Źródło zdjęcia w nagłówku: pixabay.com

    Wyszukaj wydarzenie