Artykuły na temat marketingu wydarzeń

    W tym wpisie zestawiono wykaz wybranych interesujących artykułów na temat eventów opublikowanych w czasopismach naukowych, które przygotowali teoretycy i praktycy. Przed organizacją wydarzenia – szczególnie jeżeli dopiero rozpoczynamy naszą przygodę z branżą eventową – warto pozyskać wiedzę teoretyczną, przeanalizować studia przypadków i dalej w oryginalny sposób zdobyte informacje przekuć w praktykę.

    Event marketing jako narzędzie promocji wydarzeń kulturalnych i biznesowych na przykładzie Katowic

    Autor: Justyna Szymczyk.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Prace Naukowe. Biznes w kulturze – kultura w biznesie” 2019, s. 63-74.

    Słowa kluczowe: zarządzanie menedżerskie, wydarzenie kulturalne, wydarzenia biznesowe, miasto.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autorka rozpoznaje działania konkretnego miasta w obszarze możliwości zastosowania event marketingu w trakcie wydarzeń tak kulturalnych, jak i biznesowych.

    Tematyka tekstu:
    • zarządzanie menedżerskie vs partycypacyjne,
    • nowe zarządzanie publiczne.

    Wieża Babel eventów

    Autor: Filip Filar.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing w Praktyce” 2019, nr 9, s. 45–47.

    Słowa kluczowe: impreza masowa, event marketing, konferencja, błędy w organizacji wydarzeń.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autor przygląda się kluczowym czynnikom sukcesu organizacji wydarzenia, począwszy od znajomości języka uczestników wydarzenia, przez menu serwowane w trakcie posiłków, po lapsusy występujące w reklamach.

    Event sponsorowany

    Autorzy: Katarzyna Jędrachowicz, Szymon Krzysiak.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing i Rynek” 2019, nr 2, s. 46–47.

    Słowa kluczowe: marketing wydarzeń, promocja konsumencka i produktu, czynniki sukcesu.

    Tematyka tekstu:
    • skojarzenia branż z wydarzeniami jako źródło contentu,
    • content vs rozpoznawalność marki.

    Reakcje przedsiębiorstw na wydarzenia kulturalne jako przejaw stosowania real-time marketingu

    Autor: Małgorzata Kieżel.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Studia Ekonomiczne” 2018, nr 371, s. 17–31.

    Słowa kluczowe: marketing w czasie rzeczywistym (real-time marketing), media społecznościowe, wydarzenia kulturalne.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autorka opisuje koncepcję marketingu w czasie rzeczywistym i możliwości jej wykorzystania jako narzędzia budowania wizerunku, jak i sposobności jej zastosowania przez firmy w związku z wydarzeniami kulturalnymi.

    Event w domowym fotelu

    Autorzy: Jakub Misiura, Szymon Krzysiak, Jacek Dąbrowski, Jonasz Wiercioch.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing w Praktyce” 2018, nr 1, s. 64–67.

    Słowa kluczowe: marketing wydarzeń, wydarzenia marketingowe.

    Tematyka tekstu:
    • planowanie eventu w wersji online,
    • transmisja wydarzenia w sieci internet,
    • uczestnicy online,
    • wykorzystanie mediów społecznościowych w transmisji wydarzenia ‘na żywo’.

    Event szczęśliwych marketerów

    Autor: Andrzej Gruszka.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing w Praktyce” 2016, nr 9, s. 66–68.

    Słowa kluczowe: imprezy masowe, konferencje, czynniki sukcesu, marketing wydarzeń.

    Tematyka tekstu:
    • okoliczności organizacji eventu branżowego.

    Organizacja masowych imprez sportowych jako forma promocji ośrodków turystycznych na przykładzie Letniego Biegu Piastów w Jakuszycach

    Autor: Piotr Zawadzki.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki” 2015, nr 853, 2(30), s. 233–245.

    Słowa kluczowe: promocja turystyki, event marketing.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autor w opracowaniu analizuje kierunki wykorzystania event marketingu w promocji produktu turystycznego na przykładzie konkretnego wydarzenia.

    Tematyka opracowania:
    • turystyka usportowiona,
    • wydarzenie i jego rola promocyjna,
    • analiza konkretnego przypadku.

    Moc eventów: w jaki sposób zorganizować wydarzenia aktywizujące pracowników?

    Autor: Piotr Rolla.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Personel i Zarządzanie” 2016, nr 11, s. 52–55.

    Słowa kluczowe: marketing wydarzeń, motywowanie pracowników.

    Tematyka tekstu:
    • wydarzenie jako sposób przeciwdziałania problemom w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

    Wycisnąć event!

    Autor: Agnieszka Kłys.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing w Praktyce” 2016, nr 4, s. 50–52.

    Słowa kluczowe: marketing wydarzeń, budowanie przewagi konkurencyjnej, zachowania konsumenckie, targi, impreza masowa.

    Tematyka tekstu:
    • marketing adaptatywny,
    • wykorzystywanie emocji uczestników wydarzenia w komunikacji marketingowej.

    Zastosowanie eventu w promocji regionu

    Autor: Agnieszka Werenowska.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Turystyka i Rozwój Regionalny” 2014, nr 2, s. 109–114.

    Słowa kluczowe: promocja, event i region.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autorka omawia możliwości wykorzystania eventów w promocji regionu i budowaniu jego image, w tym korzyści ekonomiczne z zastosowania tego narzędzia marketingowego.

    Tematyka tekstu:
    • event vs. public relations,
    • funkcje ekonomiczne branży eventowej,
    • przygotowanie eventu.

    Event marketing jako jedna z form innowacji marketingowych w instytucjach naukowych i badawczych

    Autor: Aneta Olejniczak.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing i Rynek” 2013, nr 10, s. 9–15.

    Słowa kluczowe: wydarzenia marketingowe, marketing wydarzeń, komunikacja marketingowa.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autorka w artykule podejmuje próbę wykazania – w teorii i praktyce, że umiejętne zastosowanie instrumentów marketingu wydarzeń zwiększa szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

    Tematyka tekstu:
    • narzędzia komunikacji marketingowej,
    • event marketing – miejsce w organizacji i promocji wydarzeń,
    • praktyczne zastosowanie działań eventowych.

    Event marketing jako instrument działań promocyjnych łódzkiego samorządu

    Autor: Dorota Sikora-Fernandez.

    Źródło/Miejsce publikacji:Studia Ekonomiczne i Regionalne” 2011, t. V, nr 2, s. 19–25

    Słowa kluczowe: marketing terytorialny, event marketing, promocja miasta.

    Dlaczego warto przeczytać?

    W tekście autorka identyfikuje działania promocyjne związane z organizacją wydarzeń miejskich na przykładzie samorządu konkretnego miasta.

    Tematyka tekstu:
    • samorząd terytorialny vs marketing terytorialny,
    • event marketing vs marketing terytorialny,
    • promocja miasta z wykorzystaniem wydarzeń.

    Wpływ eventu na rynek turystyczny – przykład ślubu księcia Williama i Kate Middleton

    Autor: Jacek Borzyszkowski.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Turystyka Kulturowa” 2011, nr 6, s. 4–16.

    Frazy kluczowe: event, turystyka eventowa, rynek turystyczny, ślub książęcy.

    Dlaczego warto przeczytać?

    W tekście autor omawia możliwe zależności pomiędzy eventem i rynkiem turystycznym na podstawie wybranego, poddanego analizie, przykładu.

    Tematyka tekstu:
    • turystyka eventowa vs destynacja turystyczna,
    • uwzględnienie wydarzenia w ofertach promocyjnych i turystycznych,
    • kierunki wpływu analizowanego wydarzenia na rynek turystyczny w kraju.

    O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze

    Autor: Paulina Ratkowska.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Turystyka Kulturowa” 2010, nr 6, s. 26–46.

    Słowa kluczowe: event, turystyka eventowa, festiwal.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autorka analizuje pojęcie festiwalu i określa jego miejsce w sektorze eventu.

    Tematyka tekstu:
    • pojęcie turystyki eventowej,
    • turystyka kulturowa vs eventowa,
    • perspektywy rozwoju turystyki eventowej,
    • miejsce festiwalu w sektorze eventu,
    • festiwal w kontekście terminologii kulturotwórczej (przegląd pojęć),
    • festiwal vs turystyka eventowa,
    • festiwale: muzyczne, filmowe, literackie, multimedialne, wykorzystujące nowoczesne technologie.

    Event marketing jako forma komunikacji marketingowej

    Autor: Anna Kalinowska-Żeleźnik.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Ekonomiczne Problemy Usług” 2009, nr 42, s. 429–436.

    Słowa kluczowe: event marketing, komunikacja marketingowa, case study.

    Dlaczego warto przeczytać?

    Autorka analizuje event marketing i jego zastosowanie w komunikacji marketingowej w wyszczególnieniem konkretnych obszarów jego wykorzystania.

    Tematyka tekstu:
    • definicja event marketingu,
    • miejsce i obszary praktycznego wykorzystania event marketingu w komunikacji marketingowej.

    Event – bliskie spotkanie marketingowe

    Autor: Dariusz Kolber.

    Źródło/Miejsce publikacji: „Marketing w Praktyce” 2003, nr 9, s. 7–10.

    Słowa kluczowe: komunikacja marketingowa, wydarzenia marketingowe, budowanie lojalności klientów, zarządzanie zadowoleniem klientów.

    Tematyka tekstu:
    • pojęcie i klasyfikacja eventów,
    • ciekawe realizacje eventowe z początku XXI wieku,
    • bariery oceny skuteczności zrealizowanego wydarzenia.

    Daj nam znać, jeżeli wykaz warto uzupełnić o inny wartościowy artykuł.

     

    Za mało informacji? Zobacz też zestawienie interesujących książek na temat organizacji eventów i zarządzania wydarzeniami. Klik

    Źródło zdjęcia: pixabay.com.

    Wyszukaj wydarzenie